maanantai 3. syyskuuta 2012

Ensimmäinen kouluviikko

Nyt se sitten alkaa. Opiskelu siis. Mutta paras juttu tässä on se, että mulla ei oo yhtään luentoa aamulla. Huomennakin ensimmäinen luento alkaa vasta viideltä iltapäivällä. Oudointa on, että joillakin meistä on koulua myös lauantaina ja sunnuntaina. Mä valitsin koko syksylle kaiken kaikkiaan seitsemän kurssia, enimmäkseen rahoitusta, joten eiköhän niissä ole tarpeeksi hommaa mulle. Meidän kandiopiskelijoiden lukujärjestys on kyllä todella sekava ja kaiken lisäksi se on saatavilla vain venäjäksi, ja osa vaihtareista ei edes osaa vielä kyrillisiä kirjaimia. :D

No mutta joka tapauksessa. Eilen me oltiin porukalla Pietarhovissa. Ei voi muuta sanoa kuin että VAU! Otin paljon kuvia, joten nyt tekin pääsette ihailemaan niitä kaikkia suihkulähteitä! Valitettavasti palatsin sisällä ei saanut kuvata, mutta piha kertoo kyllä varmasti kaikista oleellisimman. :)

Pietarhovin jälkeen meillä oli vuorossa venäläinen illallinen. Alkajaisiksi oli tarjolla kuutta erilaista vodkaa. Voin kertoa, että jokainen niistä maistui ihan kamalalle. Alkuruuaksi oli borssikeittoa ja lopuksi vielä pelmeneitä. Etenkin borssikeitto maistui todella hyvältä smetanan kanssa.

Tänään aattelin vihdoinkin mennä pyörähtämään keskustassa ja tsekata myös Pietarin Stokkan. Mun on pakko ostaa uusi laukku, koska mulla ei ole yhtään isoa laukkua täällä. Ehkä vielä illalla, jos on aikaa voisin mennä käymään salilla (hommasin siis salijäsenyyden tosta viereisessä rakennuksessa olevasta kuntosalista). Sali on todella hieno. Siellä on jopa sauna ja uima-allas, ja monipuolinen ryhmäliikuntavalikoima. Mä en todellakaan halua tulla takaisin Suomeen 20 kiloa lihavampana. :D

Eilen illalla mentiin vielä tohon ihanaan lähibaariin muutamille, ja mä en voi tajuta, että miten sama bisse voi joka kerta olla erihintainen?? Mutta niinku vastaus täällä kuuluu jokaiseen kysymyksiin: "THIS IS RUSSIA!".

Hauskaa viikon alkua kaikille! <3









Vodkaa <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti